کافه کتاب آفتاب

جایی برای لحظه‌ای زندگی با کتاب!

کافه کتاب آفتاب

جایی برای لحظه‌ای زندگی با کتاب!

کافه کتاب آفتاب

کافه کتاب آفتاب فضایی برای اهالی سرزمین کتاب است. فضایی آرام و صمیمانه برای دمی هم‌نشینی با کتاب و قهوه!
فضایی برای هم‌صحبتی اهالی فرهنگ و ادب و دوستانی که فصل مشترکشان کتاب است!
و البته این‌ وبلاگ فضایی است برای هم‌نشینی مجازی اهالی کافه کتاب!

مشهد، چهاراره دکترا، بازار ناشران گلستان
۰۵۱-۳۸۴۰۴۹۹۱

کافه و دم‌نوش و غزل، روبه‌راه!

شنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۲، ۰۴:۵۶ ب.ظ

* شعر زیر را یکی از دوست‌داران کتاب آفتاب برای وبلاگ ارسال کرده بود که حیف‌مان آمد بگذاریم توی نظرات بماند.


ای طعنه زده گنج تو بر آفتاب!

با قدحی شعر به ما هم بتاب!

"نوش" اگر هست تو "دارو" شدی!

نوش تر از نوش ، به کامم "کتاب"!

کافه و دم نوشِ غزل ، رو به راه

قلب به "تاپ" است و ذوقم به "تاب"

جمع رفیقان ادب جمعِ جمع... 

دوست گر آینه ، کتاب است "آب"!

...

کافه کتاب است علی نور، نور !

شعبه ی نوریست از آن "آفتاب"...

 

فی البداهه ای آنلاین برای اهل آفتاب

 

 و تشکر بسیار از این مجموعه "توانمند" و "پر تلاش" و "دغدغه.مند" آفتاب

 که حقا یکی از بهترین سنگر های فرهنگی مشهد است.


ومن الله توفیق.



پ.ن۱:اصل شعر را در وبلاگ دوستمان- به روایت غزل- ببینید. و البته سایر اشعار این شاعره دندانپزشک را!
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۷/۲۰
کافه کتاب آفتاب

شعر

نظرات  (۴)

عجب!!!

جلب بود!

البته این سنگره یه ذره گرون تموم شده! :-)
چندماهی یه بار میشه رفت سمت اش!

ما از همون ته پاساژ رحیم پور هوای فرهنگ رو داریم!
پاسخ:
والا ما زیر فی اتحادیه سنگردارا داریم حساب می‌کنیم، داش من!!!
ولی اگر زرنگ باشید یه دم‌نوش نعنا که ارزون و خوش‌عطره سفارش می‌دید بعد باهاش یک کتاب دوبل قیمتی که پرداختی رو کنارش مجانی می‌خونی!
تازه کتاب‌خونی که اونجا رایگانه! کجا برا آدما صندلی به اون خوشگلی (یه ذره البته بدقلقه) میذارن و کتابای روز بازار رو برای مطالعه مجانا در اختیار قرار میدن؟!!
ما هم سعی می‌کنیم تو برخی تعرفه‌ها اگر امکانش بود تجدید نظر کنیم، انشالا!
سلام من دوست دارم دیوان حافظ رو بخونم و متوجه بشم.چطوری باید این کارو بکنم؟
من از ادبیات سر در نمیارم! ببینید من می خوام شعر حفظ کنم از چه کتابی شروع کنم خیلی دوست دارم تو موقعیت مختلف شعر بخونم؟!
پاسخ:
سلام و درود!

برای فهمیدن شعر باید زیاد شعر خوند و شنید. و البته لغتنامه هم برای فهمیدن واژه‌های ناآشنا ضروری است. اگر سراغ دیوان‌های معتبر شعری برید که اشخاص مشهور برخی ابیات رو معنی کردند، البته با راهنمایی اساتید خوبه.
اما برای شروع شعرخوانی، به نظرم غزلیات سعدی با توجه به این‌که پیچیده نیست، گزینه مناسبی باشه.
بالای وبلاگ هم لینکی هست با عنوان "مثنوی معنوی"شاید خوب بتونید استفاده کنید. چون وبلاگ تازه تاسیسی هست.
پیروز باشید.
۲۸ مهر ۹۲ ، ۲۰:۰۰ عابد کوچولو

بنده شاعری بلد نیستم ولی تبلیغات کردم براتون تو فیس و پلاس...

:)))

به خاطر همه ی خاطره های خوب با کتاب آفتاب

پاسخ:
سپاس دوستم!
الان دم نوش نعنا چنده؟؟=)
پاسخ:
با سلام.

پنج یا شش هزار تومان 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">